Trots denna sjukstuga här hemma så har jag mer julkänsla än någonsin på flera år. Ingen julstress, trots att jag inte hunnit med det jag hade tänkt dessa dagar eftersom jag blev sjuk igen. Så skönt att bara känna hur det bubblar i kroppen: jag längtar efter julmat, jag längtar efter att ge bort julklappar, jag längtar efter att få julkappar – och mest av allt längtar jag efter att få se en Lycklig Maya när hon vaknar på julaftonsmorgon och går ner för att titta om Tomten varit förbi med ngn stor julklapp och lämnat den på verandan. Sen längtar jag självklart efter att få umgås med hela familjen och bara känna all kärlek och hur lyckligt lottad man är som har en hel och frisk familj under samma tak!!
Jag har haft tv:n för mig själv ikväll och kollade på nån lagom Julfilm på kanal 5 med Ben Affleck och bara kände hur nöjd och lycklig jag är.
Så mysigt med Julgran – men dock har jag tänkt att köpa mer glitter och fler kulor, men pga av att jag varit sjuk så har jag inte hunnit… men den är söt ändå 🙂
Mörk vinterkväll och massa snö!! Det är så härligt!! Och Mayas stuga ser så söt ut med sin lilla ljusstake som lyser där inne.
Ser ni läskiga spökgubben? Det är resterna av vår snöbrud som vi gjorde för nån vecka sen – alltså, den ser ju hemsk ut! Jag blir livrädd varje kväll när jag går förbi fönstret och ska upp o sova *hua*
