Ni har väl hört att man måste älska sig själv innan man kan älska andra osv!? Ja, jag tänkte väl det.
För nåt år sedan när min dotter räknade upp alla som hon älskade så tittade hon på mig efter ett tag och sa lite försiktigt: “å jag älskar mig oxå” Härligt!! Förstå vad långt man komma i livet om man som 3åring redan älskar sig själv!! (detta var ca 1,5-2 år sen hon sa detta, hon va inte så gammal)
I alla fall så fick jag idag höra en intressant fråga att ställa sig själv och jag tycker ni ska fråga er själva: “Skulle du vilja vara gift med dig själv?”, eller möjligtvis “skulle du vilja vara syster/bror med dig själv?”
Vad svarar ni på den frågan?
Svarar ni JA! så säger jag bara keep up the good work, men svarar ni “nej, f-n heller!” då kanske det är dags att börja jobba lite mer med sig själv, sluta stressa, lära sig att vara tacksam för det man har osv….
Kram på er!

Jag har tänkt en massa gånger att om jag var av det motsatta könet så hade jag lätt velat vara tillsammans med mig, jag har ju allt!
Härligt!