Kloka flicka

Härom kvällen när jag o Maya skulle gå och duscha så släcker hon kökslampan innan vi går upp. “Mamma vänta på mig, det är så mörkt” säger hon. Jaha tänker jag, men varför släckte hon lampan då? Men jag säger inget och vi går upp. När vi kommer ner igen så säger hon “å, mamma vänta på mig, det är så mörkt”.
 – Men det var ju du som släckte lampan – varför gör du det om du är mörkrädd?, frågar jag nyfiket.
 – Men mamma, det är inte bra om det lyser när ingen är här – batteriet kan ju ta slut!


Sara Rosenberg

2 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *