Igår var jag lite stressad – trött efter att ha jobbat för första gången på över tre veckor. Försökte mig på powernap två gånger men blev bara stressad att jag ändå inte skulle hinna vila – det var min tur att köra till kursen i Älvdalen igår och jag vet hur trött jag brukar vara vid halv tio när man ska köra hem, men men, det gick bra endå. I alla fall så ville Maya spela spel så jag försökte vara effektiv och äta samtidigt som vi spelade, sen kom Johan hem och jag hade lite att diskutera m honom innan jag skulle åka. Jag insåg helt plötsligt vad klockan var och jag hade ett ärende att fixa innan jag hämtade upp Maria som oxå skulle med på kurs så jag råkade väl betee mig lite irriterad o stressad och bad om ursäkt till Maya: “förlåt, men jag är lite stressad” Då suckar hon och säger “mmm, ja, jag märker det mamma” ha ha – ja då försvann all stress kan jag säga….
I morse dög inte kläderna jag hade tagit fram till henne innan hon skulle till dagis fastän hon sagt att jag skulle välja efter att jag frågade om hon skulle välja själv eller om jag skulle ta fram ngt åt henne. Hon fick gå upp o välja kläder själv istället:
Hon var lite gnällig och putt i morse och ville inte riktigt va med på kort som ni kanske ser…. de oranga tightsen hade nog blivit ngt annat om det hade funnits på plats, men både de rosa o de bruna är på dagis och alla strumpbyxor har helt plötsligt blivit för små… Rätt bra smak ändå tycker jag för att vara 4,5 år, eller?
