Vid middagsbordet …
Han tittar på henne och säger: “Jag börjar vänja mig nu” Hon svarar: “Jasså, redan?! Efter ca en månad, ha ha. Ja, själv har jag börjat kolla efter peruker på nätet, ha ha … “
Free People
Jag har aldrig varit någon modenörd och har inte riktigt förstått detta med märkeskläder o allt sånt; säkert bättre kvalité än HMs basic kläder, men som fattig student har man liksom inte haft råd med annat. Och nu har jag… Fortsätt läsa
Vad vet vi egentligen?
I believe in everything until it´s disproved. So I believe in faeries, the myths, dragons. It all exists, even if it´s in your mind. Who´s to say that dreams and nightmares aren´t as real as the here nad now? –… Fortsätt läsa
Till alla barn som överlevde 30, 40, 50, 60 och 70-talet
Först överlevde vi att födas av mammor som rökte och drack under graviditeten. De tog magnecyl och alla möjliga läkemedel, åt blue cheese dressing och åt tonfisk direkt ur burken men blev aldrig testade för diabetes. Efter detta trauma blev… Fortsätt läsa
Nice!
I går åkte vi upp till Grönklitt – GALET! Världens impuls idé. Varken jag eller J hade stått på ett par skidor på typ tio år! Maya har aldrig testat men vi hade skidor o pjäxor i hennes strl som… Fortsätt läsa
Bel far niente
Ja, idag försöker jag mig på att göra som Italienarna; Bel far niente, dvs “Vackert göra ingenting”. Snart ska jag vackert göra ingenting med denna goda sak som jag tänker äta helt enkelt för att jag är värd den; Because… Fortsätt läsa
Dag 30 – Ett sista ögonblick
Precis just nu läser du den här texten. Kommer det här ögonblicket någonsin tillbaka? När du medvetandegör ett ögonblick övergår det till tanke och därmed är det över. Ett ögonblick kan aldrig låta sig fångas, det kan bara observeras eller… Fortsätt läsa
Dag 29 – Mina Ambitioner
De är höga och hemliga 🙂 Jag har i ett tidigare inlägg sagt att jag inte berättar för alla om mina framtidsplaner och mål – alltid kommer det ngn som ska vara besservisser, negativ och förstöra det man drömmer om. MEN… Fortsätt läsa
Dag 28 – Det här saknar jag
Man ska inte sakna något i livet. Man ska vara glad för det man har. MEN Jag saknar mina närmaste vänner som bor alldeles för långt bort! Och alla kära som inte lever längre. Sånt får man sakna …
