Lite Poesi
Du Att så underbart Jag tänkte att Kanske inte andra Kan se En hemlighet Ingen annan förstår Bara du Bara jag Vi
Du Att så underbart Jag tänkte att Kanske inte andra Kan se En hemlighet Ingen annan förstår Bara du Bara jag Vi
Äntligen är den här: Ni kommer väl och smakar sen?
Förra veckan fick jag ett brev från SOS-Barnbyar då jag betalat 200 kr per månad för att hjälpa en flicka vid namn Katerine. Jag har varit fadderföräldrer åt henne i flera år. Nu har hon flyttat hem till sin pappa… Fortsätt läsa
Usch, idag var det jobbigt att släppa iväg Maysan-paysan som ska sova borta i natt. Nog blir det skönt med sovmorgon i morgon, men jag har svårt att ta det lugnt när hon inte är hemma. Det är en sak… Fortsätt läsa
Grannen kommer och kör förbi med nervevad ruta och säger hej till mig, Maya o syrran som är ute på gården. Grannen säger “puss, puss” till Maya (som han alltid gör) och ger henne en slängpuss. – usch, fy, nä,… Fortsätt läsa
När jag var och handlade efter jobbet idag såg jag massa planteringsblommor och kände att jag verkligen skulle vilja välkomna våren med lite planteringar här hemma ute på gården. Men jag tänkte att det får bli till veckan, har inte riktigt… Fortsätt läsa
Det typ kliar inombords idag – vet inte vad det är! Har testat det mesta; vilat, surat, shoppat, lagat god mat – som jag helst ville dricka ett glas vin till, men kom på att jag ska ut o köra… Fortsätt läsa
Var till optikern i fredag – ska skaffa glasögon – vilka ska jag välja? Sån djungel! Och jag med min beslutsångest!!! 1 2 3 4 Eller varför inte dessa:
Idag fick vi följa med på en tur till Siljansfors och äta på Cafét/restaurangen som finns vid skogsmuseet. Vi satt ute och lyssnade på forsen som rann bredvid: Jag o J åt “Hamburgare Hawaii” – det var gott. Maya åt pannkakor… Fortsätt läsa
NU har vi minsann inte legat på latsidan – fy va jag har röjt idag på gården. Helt slut. Jag började dessutom dagen med att baka tre stora pizzor som jag bjöd på till lunch – det var gött! Sen… Fortsätt läsa