Vaddå beroende?
Nä, jag är inte alls beroende av nässpray, inte alls ….
Nä, jag är inte alls beroende av nässpray, inte alls ….
En av de trevligaste kvällar ever! Jag åt Oxfilé carpaccio med citronolja, parmesan och ruccola till förrätt, Babybackribs med coleslaw, tomat & rödlökssallad färsk pommesfrittes och avrundade med en Irish Coffeé och Vanilj cheescake med rårörda hjortron och hasselnötscrunch – så… Fortsätt läsa
Idag tar jag officiellt Lärarexamen! Cermonin har varit nere i Falun idag – men den hoppar jag över; inte riktigt min grej känner jag. Jag har ju pluggat nästan allt på distans – inte nere på campus. Jag firar hellre… Fortsätt läsa
Börjar bli rätt nöjd med köksdelen här hemma …
Enkelt som sjutton och så smarrigt – slängde ihop lite av vad jag hade hemma ikväll: Fryst mango i bitar – tina upp i stekpannaHackade lök – släng ner i pannanlite vitlök – ner i pannanI burk creme fraich –… Fortsätt läsa
När man är ledig har man tid att bränna pengar som man tjänat när man jobbat. För att undvika ångest kommer jag inte att titta på mitt konto på några veckor. Det har shoppats en hel del idag – men… Fortsätt läsa
Lite kallt i vattnet än – men 23 grader och en glass i handen funkar det oxå för att fira att sommarn är här:
Maya har varit med mig på jobbet. Det var kul att rita på stora tavlan 🙂 Hon gjorde “hänga gubben” med eleverna (när hon slutade att vara blyg … ) och sen ritade hon pappa, Maya och mig:
Hur länge ska man fortsätta att laga något som varit trasigt så länge?
Jag är så lycklig! Har letat efter gardiner som ska matcha min inredning här hemma; lite gammeldags, somrigt, lantligt – Men så dyrt det varit när jag väl sett ngt och då har jag inte ens varit riktigt nöjd. Men… Fortsätt läsa