Fiskmåsen
Fiskmåsarna gör sig väldigt uppmärksamma mot mig just nu. Jag läser i solöga om den och det står så här: “Det är viktigt att våga vara först. Mod får du genom att lära känna dig själv och din kraft. Min… Fortsätt läsa
Fiskmåsarna gör sig väldigt uppmärksamma mot mig just nu. Jag läser i solöga om den och det står så här: “Det är viktigt att våga vara först. Mod får du genom att lära känna dig själv och din kraft. Min… Fortsätt läsa
Som ni ser så har jag inte bloggat på ett tag. Jag har dragit ner på min skärmtid och fokuserat inåt. Jag har varit expert på att tänka på vad jag inte vill med och i mitt liv trots att jag… Fortsätt läsa
Jag är född i fiskens tecken. Ett av deras kännetecken är velighet. Den sidan hos mig är extrem. Att ta beslut kan vara väldigt jobbigt för mig. Jag är även en djup tänkare som ofta har en hjärna som tänker… Fortsätt läsa
Tänkte blogga. Fastnade i Spotify. Guu va många listor jag hade. Rensat lite! Och lagt till. Helt otroligt hur många låtar som sparats i huvudet genom åren. Jag kan så många texter. Kanske skulle blivit a cover singer 😉 Hittade… Fortsätt läsa
Jag sitter med ansiktet i solen. Blundar. Ett gäng fåglar pratar i mun på varandra. Jag undrar vad de diskuterar? Det sägs att naturen och djuren talar till oss. Om vi lyssnar. I bröderna Lejonhjärta säger de att det kommer… Fortsätt läsa
Igår låg jag halva dagen o sov. Så tråkigt. Helgens plan var att medverka på en medial kurs. Men huvudvärk from hell beslutade att hälsa på istället. Blev tillfrågad om jag ville bada jacuzzi och mysa igår kväll. Men jag… Fortsätt läsa
Ja jag vet inte. Vissa dagar känner jag bara “Facebook, instagram o blogg- släng er i väggen!” Varför ska jag dela mitt liv på detta vis?! Och FB med så mkt onödigt krafs rent ut sagt. Insta gillar jag på… Fortsätt läsa
Mina tankar snurrar i huruvida mitt liv skulle sett annorlunda ut om jag följt min egen väg från början. När intuitionen sa en sak och människor runtomkring mig sa en annan… Jag stressade sönder mig första gången 2001. Då var… Fortsätt läsa
En läxa som jag brukar ge till de “deltagare” som jag haft i mitt arbete som coach är “Må-Bra-Boken” där deltagaren får skriva ner TRE saker som den tycker att den gjort bra under dagen. Det kan vara “idag tog… Fortsätt läsa
Med tanke på tidigare inlägg och den bok jag hittade häromdagen har jag nu gjort om lite hemma i mitt lilla hus. Jag är nöjd och det känns mkt bättre! Det blev även perfekt liten minibio vid min sovalkov; … Fortsätt läsa