Lycka
Du kommer inte finna lyckan varken i någon annan eller på en ny plats. So stop searchin’ and start diggin’ …. That’s all. Sweat dreams…
Du kommer inte finna lyckan varken i någon annan eller på en ny plats. So stop searchin’ and start diggin’ …. That’s all. Sweat dreams…
Hemma o städar. Ser ut som ett slagfält. Ett återkommande dilemma hos mig är att jag alltid hittar massa annat att pyssla med mitt i städningen. Ikväll hittade jag ett snyggt nagellack “ja men jag skulle nog behöva det nu”… Fortsätt läsa
Vaknade löjligt tidigt i morse fastän jag hade svårt att sova i natt. Varit på gymet och tränat, handlat och åt god nyttolunch ute i vårsolen. Vilat en stund och sen kom mamma och Patrik och gratulerade mig i efterskott… Fortsätt läsa
Hållt igång hela dagen. Fixat saker; släpat däck, slängt skräp, hämtat mina golfklubbor och min fina, fina golfbag; I’m in löve !! Så trött så trött nu. Kom hem strax efter kl 18. Tog en lång, varm dusch. Hittade en… Fortsätt läsa
Hittade en bok hemma idag: Det sägs ju att ditt yttre speglar det inre. Det har jag hört både vad gäller ekonomi och hemmet. Ett stökigt hem speglar sig lätt i en stökig ekonomi och ett stökigt inre. Så… Fortsätt läsa
Nu har jag testat det mesta för att bli lite lugnare och gladare. Målat naglarna knall rosa. Varit på helkroppsmassage, sovit middag. Bakat chokladbollar m Maya, påbörjat en ny tavla o fixat klart två andra. Men nä. Fortfarande rastlös. Glad… Fortsätt läsa
Fuckin´jäkla bajsvecka rent ut sagt. Jag har varit så trött så trött. Vill bara att det ska bli kväll så jag får sova. I går fick min dotter feber så jag har varit hemma med henne plus att jag hade… Fortsätt läsa
Jag börjar sakta hitta vem jag är, även om resan dit inte alltid är så lätt. Men den svårare frågan är; vad vill jag? Och då menar jag det mesta i livet… Vad vill jag ha för arbete- om jag… Fortsätt läsa
Igår fyllde jag år. Dagen började med att Maya vaknar och det första hon säger är “vad vill du ha till frukost mamma?” Sen går hon sömndrucket upp ut sängen och säger “jag fixar det. Ligg kvar i sängen du”… Fortsätt läsa
Livet gör sig påminnd på både gott och ont. Igår var jag helt slut och så upprörd efter samtal hos familjerådgivningen att jag var röd och varm om kinderna, huvudet höll på att koka över och bröstkorgen var på väg… Fortsätt läsa