Duvan
Jag sitter med ansiktet i solen. Blundar. Ett gäng fåglar pratar i mun på varandra. Jag undrar vad de diskuterar? Det sägs att naturen och djuren talar till oss. Om vi lyssnar. I bröderna Lejonhjärta säger de att det kommer… Fortsätt läsa
Jag sitter med ansiktet i solen. Blundar. Ett gäng fåglar pratar i mun på varandra. Jag undrar vad de diskuterar? Det sägs att naturen och djuren talar till oss. Om vi lyssnar. I bröderna Lejonhjärta säger de att det kommer… Fortsätt läsa
Igår låg jag halva dagen o sov. Så tråkigt. Helgens plan var att medverka på en medial kurs. Men huvudvärk from hell beslutade att hälsa på istället. Blev tillfrågad om jag ville bada jacuzzi och mysa igår kväll. Men jag… Fortsätt läsa
Ja jag vet inte. Vissa dagar känner jag bara “Facebook, instagram o blogg- släng er i väggen!” Varför ska jag dela mitt liv på detta vis?! Och FB med så mkt onödigt krafs rent ut sagt. Insta gillar jag på… Fortsätt läsa
Mina tankar snurrar i huruvida mitt liv skulle sett annorlunda ut om jag följt min egen väg från början. När intuitionen sa en sak och människor runtomkring mig sa en annan… Jag stressade sönder mig första gången 2001. Då var… Fortsätt läsa
En läxa som jag brukar ge till de “deltagare” som jag haft i mitt arbete som coach är “Må-Bra-Boken” där deltagaren får skriva ner TRE saker som den tycker att den gjort bra under dagen. Det kan vara “idag tog… Fortsätt läsa
Med tanke på tidigare inlägg och den bok jag hittade häromdagen har jag nu gjort om lite hemma i mitt lilla hus. Jag är nöjd och det känns mkt bättre! Det blev även perfekt liten minibio vid min sovalkov; … Fortsätt läsa
Du kommer inte finna lyckan varken i någon annan eller på en ny plats. So stop searchin’ and start diggin’ …. That’s all. Sweat dreams…
Hemma o städar. Ser ut som ett slagfält. Ett återkommande dilemma hos mig är att jag alltid hittar massa annat att pyssla med mitt i städningen. Ikväll hittade jag ett snyggt nagellack “ja men jag skulle nog behöva det nu”… Fortsätt läsa
Vaknade löjligt tidigt i morse fastän jag hade svårt att sova i natt. Varit på gymet och tränat, handlat och åt god nyttolunch ute i vårsolen. Vilat en stund och sen kom mamma och Patrik och gratulerade mig i efterskott… Fortsätt läsa
Hållt igång hela dagen. Fixat saker; släpat däck, slängt skräp, hämtat mina golfklubbor och min fina, fina golfbag; I’m in löve !! Så trött så trött nu. Kom hem strax efter kl 18. Tog en lång, varm dusch. Hittade en… Fortsätt läsa