Vårt energisystem
Chakrasystemet Då jag håller på både med reikihealing och yoga arbetar jag mycket med de sk chakran som vi har i kroppen. Det är ett energisystem som inte kan ses med ögat, så som vi ser kroppen. Det finns flera… Fortsätt läsa
Chakrasystemet Då jag håller på både med reikihealing och yoga arbetar jag mycket med de sk chakran som vi har i kroppen. Det är ett energisystem som inte kan ses med ögat, så som vi ser kroppen. Det finns flera… Fortsätt läsa
Sommar mina vänner, sommar!! That’s all for now ….
På fredag är det fullmåne. Då blir det fullmånecermoni och släppa taget om gammalt som inte längre har någon positiv inverkan på mitt liv; släppa taget om det som smärtar bakåt i tiden. Släppa taget om gamla relationer. Släppa taget… Fortsätt läsa
Seg dag men helt ok. Klippt gräset och druckit kaffe m syster. Varmt. Varmt. Varmt idag. Kände att jag behövde göra något kreativt i kväll. Satte ram på en tavla och fortsatte måla en annan… Jag avslutade kvällen med att… Fortsätt läsa
Vår befolkning består av kvinnor och av män. Det finns något som kallas för Yin och Yang, manligt och kvinnligt, Shiva och Shakti, beroende på vilken kultur du hör till eller tror på. Både män och kvinnor har en del av… Fortsätt läsa
Jag har hittat något helt fantastiskt för att utmana mig själv som författare. Jag har några månader på mig att skriva så fingrarna blöder och det ska bli så roligt och spännande. För några månader sedan hittade jag något som… Fortsätt läsa
Mitt senaste inlägg – som nu är raderat – satte tydligen snurr i mångas huvud och jag har nu fått höra “vad fan skriver hon? hur kan hon vara så jävla taskig mot sin karl” och det var ju inte min mening.… Fortsätt läsa
Men dra åt helvete; vart fan fick flickan energi ifrån?! Eller ja, har varit ledig med Maya to-sö och igår förmiddag kom hennes farmor och lånade henne ett helt dygn så mamma Sara har fått vila upp sig. Jag har… Fortsätt läsa
Tittat svensk film. Med Martin Stenmark som skådis. Det va nytt. Blev iaf inspirerad om att ta upp mitt skrivande igen då filmen handlade om en författare. Får väl se om min roman står i hyllorna så småningom…
I eftermiddags satte jag mig vid björken för att meditera. Då kom det en nyckelpiga till mig. Jag tittade i min fantastiska bok som vanligt; Djurens språk, Solöga. Det står att någon tänker på mig med kärlek. Nyckelpigans gåva är att jag… Fortsätt läsa